Tiedote 1.4. 2018 Musiikkitalo julkaisee deittisovellus Minglerin

Mingler

Musiikkitalo julkaisee musiikin ystäville suunnatun deittisovelluksen, Musiikkitalo Minglerin. Sovelluksen kehitystyön taustalla ovat vaikuttaneet niin asiakastutkimuksen löydökset, vuosien varrella saadut asiakaspalautteet kuin työyhteisössä esiin tulleet kokemukset erilaisista deittipalveluista.

“Tänä päivänä  ihmiset kohtaavat toisiaan yhä useammin erilaisten digitaalisten palvelujen kautta.  Monen erityisesti klassisen musiikin ystävän kokemus on ollut, että kun musiikkimaku tulee esiin,  pyyhkäistään deittipalvelussa nopeammin vasemmalle kuin kuudestoistaosatauko tahdin alussa kestää”, Musiikkitalon viestintäpäällikkö Marja-Leena Lehtimäki kertoo. “Tämä kokemus yhdistettynä tutkimuksessa esiin tulleeseen tietoon siitä, että seuran puute on yksi suurimmista esteistä konserttiin lähtemiseen, antoi kipinän erityisesti musiikkimakuun perustuvan deittisovelluksen kehittämiseen”, Lehtimäki jatkaa.

Sovelluksen ilmeen on luonut Hahmo Design Oy.
”Olemme hyvin tarkkoja siitä, että tunnuksille ei saa tehdä mitään muokkausta, joka kajoaa alkuperäiseen brändiin. Alkuperäisen tunnuksen tekijöinä uskalsimme tällä kertaa hieman leikitellä asiakkaan kanssa”, sanoo projektissa mukana ollut Hahmon Pekka Piippo. ”Tärkeintä on, että Musiikkitalon brändiä kunnioitetaan ja samalla saatiin tuotua siihen jotain uutta jännittävää tunnelmaa.”

Musiikkitalo Mingler - sovellus on rakennettu alusta alkaen kansainväliset markkinat mielessä. Sovellus on herättänyt kiinnostusta erityisesti Pohjois-Amerikan konsertti- ja oopperataloissa.
“Sovelluksen käyttöliittymän myynnin luomat taloudelliset mahdollisuudet ovat meille myös kiinnostavia”, Musiikkitalon toimitusjohtaja Pekka Kauranen kertoo.

Palvelun toimintaperiaate on yksinkertainen. Käyttäjä voi liittyä palveluun joko Facebook-tunnuksillaan tai luoda uuden profiilin. Nyt julkaistavassa sovelluksen beta-versiossa palvelun käyttäjä voi selata Musiikkitalon tulevia konsertteja ja merkitä ne konsertit, joista on kiinnostunut ja joihin toivoisi löytävänsä seuraa. Lisäksi profiilissa voi kertoa omasta musiikkimaustaan valitsemalla suosikkigenrejä, lempisäveltäjiä ja rakkaimpia teoksia. Palvelussa voi myös käydä keskusteluja muiden käyttäjien kanssa.

Tulevaisuudessa käyttäjien on mahdollista luoda myös laajempaa näkemystä keskinäisistä yhteensopivuuksista listaamalla muun muassa lempisävellajit- ja soinnut sekä itseä miellyttävät rytmikuviot. “Sillä niinhän se on, että yksi tykkää ti-tiristä ja toinen titaatista", Lehtimäki toteaa.

Lisätietoa

Tällä hetkellä sovellus ei ole suunnitelmissa, mutta haluamme rohkaista kaikkia musiikin ystäviä kutsumaan tuttaviaan konsertteihin ja käymään keskusteluja vaikkapa vierustoverin kanssa. Kuka tietää, konserteista voi löytää vaikkapa uuden ystävän!

Avoin työpaikka: tapahtumakoordinaattori
Sinä myyntihenkinen ja rautainen tapahtumakoordinaattori, tule meille töihin! Haku päättyy su 31.12.2018 klo 23.59. Työsuhde on vakituinen ja kokoaikainen.
Avoin toimi: video- ja käyttömestari
Video- ja käyttömestari, tule meille töihin! Hakuaikaa on jatkettu, se päättyy maanantaina 31.12.2018 kello 23.59. Työsuhde on vakituinen.
Helsingin Musiikkitalon urkujen rakentajaksi on valittu itäv...
Musiikkitalon säätiön hallitus on valinnut urkujen rakentajaksi itävaltalaisen Rieger Orgelbaun.
Uudenvuoden poikkeusliikennejärjestelyt 31.12.2017
Helsingin kaupungin uudenvuoden vastaanotto järjestetään tänä vuonna Kansalaistorilla. Liikennejärjestelyt muuttuvat Musiikkitalon ympäristössä.