Tiedote 15.11.2013: Musiikkitalossa soi uuden juhlaorkesterin sävelet!

Marraskuun 30. päivä 2013 klo 19.00 nousee Musiikkitalon Konserttisalin lavalle ensimmäistä kertaa Musiikkitalon juhlaorkesteri.
Info

Marraskuun 30. päivä klo 19.00 nousee Musiikkitalon Konserttisalin lavalle ensimmäistä kertaa Musiikkitalon juhlaorkesteri.

OP-Pohjolan Olet kaikki - viihdekonsertissa 45-henkistä orkesteria luotsaa kapellimestari Markku Johansson ja solisteina ovat tenori Pentti Hietanen, sopraano Mari Palo, pianisti-laulaja Tessa Virta sekä sellistit Joona Pulkkinen ja Lauri Kankkunen.

Musiikkitalon juhlaorkesteri koostuu Musiikkitalossa soittavista Helsingin kaupunginorkesterin, Radion sinfoniaorkesterin ja Taideyliopiston Sibelius-Akatemian muusikoista sekä freelance -ammattimuusikoista. Idea uuden kokoonpanon yhteensaattamiseksi syntyi Musiikkitalossa työskentelevien muusikoiden aloitteesta. Pitkän tähtäimen tavoitteena on luoda Musiikkitalossa työskenteleville ja opiskeleville orkesterimuusikoille yhteinen kevyen musiikin pedagoginen foorumi, jossa ammattimuusikot ja musiikin opiskelijat pääsevät työskentelemään yhdessä.

Kapellimestari, säveltäjä ja sovittaja Markku Johansson on suomalaisen viihdemusiikin saralla tehnyt mittavan ja merkittävän uran. Johansson on ollut UMO: perustajajäsen ja toiminut nykymuotoisen Vantaan Viihdeorkesterin pitkäaikaisena kapellimestarina ja alullepanijana. Markku Johansson on Vantaan Viihdeorkesterin kunniakapellimestari.

Pentti Hietanen on monipuolinen solisti, jonka ohjelmistoon kuuluvat viihdemusiikin lisäksi ooppera ja musikaalit. Hietasen kaunis tenoriääni on kerännyt laajasti ihailijoita, ja hän on saanut uransa aikana kaksi kultalevyä ja yhden platinalevyn.

Mari Palo on laulanut itsensä suomalaisten sydämiin useiden suomalaisten sinfoniaorkestereiden solistina. Palo on Kansallisoopperan vakituinen vierailija ja hän on konsertoinut laajasti kotimaan lisäksi ulkomailla.

Tessa Virta on laaja-alainen laulaja-pianisti. Hän on esiintynyt useiden suomalasten solistien konserttikiertueilla ja johtaa Tessa Virta Orkesteria.

Joona Pulkkinen opiskelee Brysselin kansainvälisessä Queen Elisabeth Music Chapelissa Gary Hoffmanin luokalla sekä Sibelius Akatemiassa Marko Ylösen johdolla. Pulkkinen on esiintynyt mm. RNCM Symphony Orchestran, Radion sinfoniaorkesterin, Royal Chamber Orchestra of Wallonien ja Tampere Filharmonian solistina.

Lauri Kankkunen on opiskellut syksystä 2010 Sibelius-Akatemiassa esittävän säveltaiteen koulutusohjelmassa opettajanaan prof. Martti Rousi. Kankkunen on esiintynyt Radion Sinfoniaorkesterin Nuorten solistien konsertin solistina ja esittää myös kamarimusiikkia.

Joona Pulkkinen ja Lauri Kankkunen ovat soittaneet yhdessä 5-vuotiaasta asti ja tällä hetkellä he soittavat Pohjola Pankin Taidesäätiön arvoselloja.

Konsertti on osa Musiikkitalon ja OP-Pohjolan yhteistyötä ja kuuluu OP-Pohjolan Luova Tauko –ohjelmistoon.

Lisätiedot:
Musiikkitalon tapahtumapäällikkö Juha Ahonen 020 707 0406

Avoin työpaikka: tapahtumakoordinaattori
Sinä myyntihenkinen ja rautainen tapahtumakoordinaattori, tule meille töihin! Haku päättyy su 31.12.2018 klo 23.59. Työsuhde on vakituinen ja kokoaikainen.
Avoin toimi: video- ja käyttömestari
Video- ja käyttömestari, tule meille töihin! Hakuaikaa on jatkettu, se päättyy maanantaina 31.12.2018 kello 23.59. Työsuhde on vakituinen.
Helsingin Musiikkitalon urkujen rakentajaksi on valittu itäv...
Musiikkitalon säätiön hallitus on valinnut urkujen rakentajaksi itävaltalaisen Rieger Orgelbaun.
Uudenvuoden poikkeusliikennejärjestelyt 31.12.2017
Helsingin kaupungin uudenvuoden vastaanotto järjestetään tänä vuonna Kansalaistorilla. Liikennejärjestelyt muuttuvat Musiikkitalon ympäristössä.