Tiedote 24.11.2011: Musiikkitalon johto vaihtuu

Vuoden 2012 alusta Helsingin Musiikkitalo Oy keskittyy palvelutoimintaan. Musiikkitalon toimintatapa muuttuu ja yhtiö siirtyy yhden johtajan malliin.
Info

Vuoden 2012 alusta Helsingin Musiikkitalo Oy keskittyy palvelutoimintaan. Musiikkitalon sisäinen toimintatapa muuttuu ja yhtiö siirtyy yhden johtajan malliin. Tästä johtuen myös yhtiön ylin johto vaihtuu, ja toimitusjohtaja Kenneth Katter sekä johtaja Helena Hiilivirta ovat irtisanoutuneet tehtävästään. Muutokset eivät näy yleisölle tarjottavissa palveluissa.

Toimintatavan muutoksesta johtuen palveluyhtiölle haetaan uutta toimitusjohtajaa. Väliaikaisena toimitusjohtajana toimii aiemmin Helsingin kaupungin kehittämispäällikkönä työskennellyt Harri Kauppinen, joka on ollut mukana luomassa Musiikkitalon toimintamallia. Tapahtumakoordinaattori Juha Ahonen vastaa toistaiseksi vuokraustoiminnasta ja muu henkilöstö jatkaa entisissä tehtävissään.

"Johtajakaksikko Katter ja Hiilivirta antoivat tärkeän panoksensa siihen, että talo nyt toimii", sanoo Helsingin Musiikkitalon hallituksen puheenjohtaja Veikko Kunnas ja jatkaa "Rankka rakennus- ja avajaisvaihe on nyt ohi, ja talon toiminta siirtyy arkeen. Toimintatavat ja käytännöt ovat hioutuneet, mutta toimijat ovat edelleen samoja. Yleisölle toiminta näkyy yhtä monipuolisina ja tasokkaina konsertteina kuin aikaisemminkin."

Helsingin Musiikkitalo Oy on talon kolmen päätoimijan eli Helsingin kaupunginorkesterin, Yleisradio Oy:n ja Sibelius-Akatemian muodostama palveluyhtiö. Se järjestää talon toimintaan liittyvät palvelut sekä vuokraa päätoimijoilta vapaaksi jääneet tilat ja salivuorot. Jatkossa palveluyhtiö ei itsenäisesti tuota konsertteja tai ohjelmaa. Talossa järjestettävien konserttien tuottajina toimivat päätoimijat, ulkopuoliset ohjelmatoimistot ja -tuottajat sekä festivaaliorganisaatiot. Uuden toimintatavan valintaan vaikutti osaltaan verottajan päätös evätä yhtiöltä yleishyödyllisen yhtiön status.

Lisätietoja: Helsingin Musiikkitalon hallituksen pj. Veikko Kunnas, puh. 040 334 1204

Syksyn varotoimet Musiikkitalossa
Lämpimästi tervetuloa Musiikkitaloon syksyllä 2020! Tutustuthan turvaohjeistukseen ennen konserttiin saapumista.
Santtu-Matias Rouvali tuo Lontoon Philharmonia-orkesterin Ta...
Santtu-Matias Rouvali tuo Lontoon Philharmonia-orkesterin Suomen vierailulle Tampere-taloon ja Musiikkitaloon syyskuussa 2021.
Helsingin Musiikkitalon säätiön avustushaku 2020
Helsingin Musiikkitalon säätiön avustukset on tarkoitettu musiikkikulttuurin edistämiseen erityisesti Musiikkitalossa. Hakuaika on 1.5. - 31.5.2020.
Musiikkitalo saa maailman suurimmat konserttisaliurut
Konserttisalin uusien urkujen suunnitelmat on julkaistu!