Tiedote 24.11.2011: Musiikkitalon johto vaihtuu

Vuoden 2012 alusta Helsingin Musiikkitalo Oy keskittyy palvelutoimintaan. Musiikkitalon toimintatapa muuttuu ja yhtiö siirtyy yhden johtajan malliin.
Info

Vuoden 2012 alusta Helsingin Musiikkitalo Oy keskittyy palvelutoimintaan. Musiikkitalon sisäinen toimintatapa muuttuu ja yhtiö siirtyy yhden johtajan malliin. Tästä johtuen myös yhtiön ylin johto vaihtuu, ja toimitusjohtaja Kenneth Katter sekä johtaja Helena Hiilivirta ovat irtisanoutuneet tehtävästään. Muutokset eivät näy yleisölle tarjottavissa palveluissa.

Toimintatavan muutoksesta johtuen palveluyhtiölle haetaan uutta toimitusjohtajaa. Väliaikaisena toimitusjohtajana toimii aiemmin Helsingin kaupungin kehittämispäällikkönä työskennellyt Harri Kauppinen, joka on ollut mukana luomassa Musiikkitalon toimintamallia. Tapahtumakoordinaattori Juha Ahonen vastaa toistaiseksi vuokraustoiminnasta ja muu henkilöstö jatkaa entisissä tehtävissään.

"Johtajakaksikko Katter ja Hiilivirta antoivat tärkeän panoksensa siihen, että talo nyt toimii", sanoo Helsingin Musiikkitalon hallituksen puheenjohtaja Veikko Kunnas ja jatkaa "Rankka rakennus- ja avajaisvaihe on nyt ohi, ja talon toiminta siirtyy arkeen. Toimintatavat ja käytännöt ovat hioutuneet, mutta toimijat ovat edelleen samoja. Yleisölle toiminta näkyy yhtä monipuolisina ja tasokkaina konsertteina kuin aikaisemminkin."

Helsingin Musiikkitalo Oy on talon kolmen päätoimijan eli Helsingin kaupunginorkesterin, Yleisradio Oy:n ja Sibelius-Akatemian muodostama palveluyhtiö. Se järjestää talon toimintaan liittyvät palvelut sekä vuokraa päätoimijoilta vapaaksi jääneet tilat ja salivuorot. Jatkossa palveluyhtiö ei itsenäisesti tuota konsertteja tai ohjelmaa. Talossa järjestettävien konserttien tuottajina toimivat päätoimijat, ulkopuoliset ohjelmatoimistot ja -tuottajat sekä festivaaliorganisaatiot. Uuden toimintatavan valintaan vaikutti osaltaan verottajan päätös evätä yhtiöltä yleishyödyllisen yhtiön status.

Lisätietoja: Helsingin Musiikkitalon hallituksen pj. Veikko Kunnas, puh. 040 334 1204

Esitysteknikko, tule meille töihin!
Etsimme tiimiimme esitystekniikan moniottelijoita. Haku päättyy pe 30.8.2019 klo 12.00. Avoimia paikkoja on kaksi.
Tiedote 1.4.2019: Musiikkitalon edustalle Helsingin korkein...
Musiikkitalon edustalla oleva Laulupuut -veistos muutetaan suihkulähteeksi. Suihkulähde on toiminnassa EU:n puheenjohtajakauden avajaisiin 8.7. mennessä.
Helsingin Musiikkitalon urkujen rakentajaksi on valittu itäv...
Musiikkitalon säätiön hallitus on valinnut urkujen rakentajaksi itävaltalaisen Rieger Orgelbaun.
Helsingin Musiikkitalon säätiön avustushaku 2019 on alkanut...
Helsingin Musiikkitalon säätiön avustukset on tarkoitettu musiikkikulttuurin edistämiseen erityisesti Musiikkitalossa. Hakuaika on 1.3. - 31.3.2019.